O data cu transformarea internetului intr-o utilitate absolut necesara atat pentru cosumatorii individuali cat si companii, avantajele serviciilor online accesate rapid si confortabil de la propriul calculator au devenit din ce in ce mai evidente.
In decursul ultimilor ani aceste servicii s-au diversificat si au inregistrat cresteri spectaculoase in majoritatea domeniilor, de la jocuri online, televiziune si streaming video de calitate, pana la publicatii online si retele de socializare. Cel mai important segment ramane insa comertul online, aici inregistrandu-se un volum de investitii exponential, ca raspuns la cu apetitul crescut al consumatorilor pentru shopping online.
Statisticile Google Trends pentru Romania arata o crestere spectaculoasa in ultimii 4-5 ani a interesului pentru shopping si magazine online. Chiar daca s-a inregistrat o usoara scadere dupa maximele inregistrate in 2010 si 2011, volumele de cautari medii lunare se mentin la valori neasteptat de mari ( 165.000 cautari lunare pentru 'magazin online' ), in pofida impactul negativ generat de instabilitatea economica si politica din ultima perioada.
Exista numeroase motive pentru care consumatorul individual este atras de online shopping, in detrimentul vizitelor in magazinelor fizice. Primul argument este usurinta si eficienta utilizarii unei platforme ecommerce. Indiferent de vreme, intervalul orar sau ziua din saptamana, magazinele online sunt deschise mereu. Practic un consumator poate accesa mai multe magazine concomitent, fapt ce reduce la minim timpul necesar selectarii produsului dorit.
De asemenea, evaluarea preturilor din magazinele cu oferte similare se poate face direct in browser, facilitand astfel o alegere informata din partea clientului si scurtand semnificativ procesul de achizitie. Fie ca se face manual, sau prin intermediul unor siteuri specializate, compararea directa a preturilor este un avantaj important pentru consumatorii online si un beneficiu major al comertului electronic.
Datorita expansiunii comertului electronic si asimilarii acestuia in viata de zi cu zi a milioane de oameni, prezenta online a devenit un factor de credibilitate pentru orice brand din segmentul retail. Indiferent daca vizitatorii au sau nu la dispozitie magazine fizice unde sa poata achizitiona produsele, ei vor cauta inevitabil informatii detaliate in mediul online, incepand cu adrese, telefoane si date de contact, programul de functionare sau, in cele mai multe cazuri, specificatiile produselor si reviewurile primite de acestea din partea altor consumatori.
Per ansamblu, beneficiile investitiei intr-un magazin online cu o platforma ecommerce optimizata sunt cu atat mai numeroase, cu cat avansurile tehnologice si inovatiile din comertul electronic se produc intr-un ritm din ce in ce mai alert. Reducerea la minim a investitiei initiale si a costurilor operationale, accesarea unor piete cu potential de crestere consolidat, precum si atragerea unui numar sporit de vizitatori si clienti stabili face ca magazinul online sa devina o necesitate absoluta pentru orice afacere din domeniul retail.